まさかの鎌坂さん at the Rainy morning hill

「平成のアラサーゆとりん」の挑戦ノート

ちょこっと英語日記【2度寝に注意!の巻】

1、先ずは日本語で。

今日、午前2時に目を覚ましてしまいました。
そこからなかなか寝付けず、ケータイを触っているうちに寝てしまい、結局いつもより1時間遅く起きてしまいました。
2度寝は注意ですね。

 

2、グーグル先生と相談。

Today, I woke up at middle of night (at 2 a.m.).
And then I couldn’t sleep again, so I couldn’t resist to mess around with my iPhone.
As expected, I got up one hour later as usual.
Be careful to go back to sleep.

■(スマホを)いじる
→play with、mess around with
例)You play withyour smartphone all the time.
You mess around withyour iPad(tablet) all the time.

 

3、ネイティブ先生の添削。

スクリーンショット 2020-05-23 7.03.52

■〜せずにはいられない
→cannot help ~ing

 

■2度寝する
→ go back to sleep

って言いたかったのさ。。

 

 

★今日のフレーズ。

I couldn’t sleep again, so I couldn’t resist messing around with my iPhone.
As expected, I got up one hour later than usual.
そこからなかなか寝付けず、ケータイをついいじってしまい、結局いつもより1時間遅く起きてしまいました。

 

まあ、そんな日もあるさ笑