まさかの鎌坂さん at the Rainy morning hill

「平成のアラサーゆとりん」の挑戦ノート

ちょこっと英語日記【私が朝ジョグをする理由。の巻】

1、先ずは日本語で。

今日は晴天です。
今朝、ジョギングに行くと同じように走ったり散歩している人がいました。
軽く汗をかいてスッキリとした気持ちでこの日記を書いています。

 

2、グーグル先生と相談。

It is really sunny outside today!
This morning when I went out jogging, I saw some people doing the same and some were walking too.
When I got back home, I started writing my daily English diary feeling freshed.

 

3、ネイティブ先生の添削。

スクリーンショット 2020-05-25 7.05.49

 

4、おまけ(DMM英会話で出会った表現)

■The line for the drive-thru ismassive!
ドライブスルーは長蛇の列だ。
massive:大きくて重い。大量の


■I posted the pictures of my trip onmy website.
私は自分のウェブサイトに旅行の写真を投稿しました。

 

★今日のフレーズ。

This morning when I went out jogging, I saw some people doing the same and others were walking.
今朝、ジョギングに行くと同じように走ったり散歩している人がいました。

 

朝のジョギングは健康に良いし、
生活リズムは整うし、
小さな体調の変化に気付きやすいから欠かせないね!!